ملکیما، تخصصی ترین بازار آنلاین املاک ایران

ملکیما یکی از ساده ترین و در عین حال حرفه ای ترین وب سایت های نیازمندی های املاک کشوره که با الگو قرار دادن وب سایت های مطرح کشور و ترکیب اون ها بر طرح و ایده هایی نو بازاری ویژه رو برای فعالیت های مختلف حوزه املاک فراهم کرده. بازاری که به زودی به تخصصی ترین و ناب ترین بازار آنلاین املاک ایران تبدیل خواهد شد.

ملکیما، تخصصی ترین بازار آنلاین املاک ایران

ملکیما یکی از ساده ترین و در عین حال حرفه ای ترین وب سایت های نیازمندی های املاک کشوره که با الگو قرار دادن وب سایت های مطرح کشور و ترکیب اون ها بر طرح و ایده هایی نو بازاری ویژه رو برای فعالیت های مختلف حوزه املاک فراهم کرده. بازاری که به زودی به تخصصی ترین و ناب ترین بازار آنلاین املاک ایران تبدیل خواهد شد.

ملکیما، تخصصی ترین بازار آنلاین املاک ایران

وب سایت ملکیما طرح و ایده ای نو در حوزه نیازمندی های املاک آنلاین در تابستان 1394 تحت یک پروژه استارتاپی اجرایی شد. دید واقعی ملی به نیازمندی های حوزه املاک یا الهام از وب سایت های موفق موجود در کنار چندین ایده نو همچون بسته های ویژه تبلیغاتی ویژه آگهی های ثبتی از جمله ویژگی های متمایز ملکیما هستند. امکان ثبت انواع مختلف آگهی مثل آگهی های خرید و فروش، معاوضه و مشارکت، رهن و اجاره همراه با امکان ثبت درخواست ملک از طرف متقاضیان مسکن جزو دیگر ویژگی های ملکیما می باشند. در کنار این موارد سعی کردیم تا پوشش مناسبی از دیگر فعالیت ها و اطلاعات حوزه املاک نیز داشته باشیم. به همین منظور امکان ثبت نام مشاورین املاک و بهره مندی از امکاناتی همچون صفحه اختصاصی شامل اطلاعات تماس و توضیحات و گالری عکس، نمایش آگهی های مشاور املاک با نام و اطلاعات مشاور املاک در کنار بانک اطلاعات عمومی و ویژه حوزه املاک فراهم شد.

  • ۰
  • ۰

مسجد نقش جهان


میدان نقش جهان را به واقع می توان از لحاظ عماری و جغرافیای ساخت آن جزوبناهای نادر جهانبه شمار اورد.
مسجد شاه ،مسجد شیخ لطف اله ،عمارت عالی قاپو، بازار قیصریه ،وبازارهای زیبایی در میدان نقش جهان قرار دارند که به زمان صفویه برمیگردد. قبل از ساخت بنا این مکان محدوده ی باغی بوده که به نام نقش جهان شهرت داشته و هنگامی که صفویه تاج و تخت خود را به شهر اصفهان ارجاع می دهند، در این شهر فقط سبزه میدان و یا میدان کهنه (اخیرا این میدان احیا و به نام امام علی علیه السلام نامگذاری شد) وجود داشت که به دستور شاه عباس اول و معماری استادان مهمی چون محمد رضا و علی اکبر اصفهانی، میدان نقش جهان و مجموعه آثار هم جوار آن (عالی قاپو ،مسجد شاه، مسجد شیخ لطف اله ،بازار و...) ساخته شد.
به گزارش تیتر شهر، کارشناسان هیدرولوژی تخمین می زنند تا ده سال آینده بیشتر زیرساخت های شهری اصفهان و تا 20 سال دیگر بناهای تاریخی مانند میدان نقش جهان در خطر تخریب کامل قرار خواهد گرفت. چاه های متعددی که شهرداری در حریم رودخانه زاینده رود حفر کرده است، خطری است برای تمدن شهری اصفهان چراکه در زمان بسته بودن زاینده رود و قطع جریان آب این چاه ها نیز خشک شده و لایه های خاک را جابجا می کند که این روند در طولانی مدت به نشست زمین و تخریب شهر منجر خواهد شد.
شرایط هیدرولوژیک شهر اصفهان و خشکسالی هایی که 12 سال است گریبان این شهر و استان اصفهان را گرفته است، آسیب های جانبی زیادی را به شهر وارد کرده است که تداوم هرکدام از آنها می تواند بخش هایی از شهر اصفهان از آثار تاریخی تا سازه های مدرن و زیرساخت های شهری را تخریب کند. بیشتر آثار تاریخی شهر اصفهان در حریم رودخانه زاینده رود و برخی مانند پل های تاریخی در بستر زاینده رود قرار دارد که خشک شدن مداوم این رودخانه در 10 سال گذشته به صورت جدی پایه های پل هایی همچون سی و سه پل و خواجو را با سستی روبرو کرده است.سازه های تاریخی در بستر زاینده رود به دلیل نوع مصالح به کار رفته در آن باید در مجاورت مستقیم آب باشد و در حالیکه خلاف این قاعده رخ دهد، حیات این آثار نیز رو به نابودی خواهد رفت و سرایت فرونشست های زمین از مجاورت رودخانه به قلب شهر اصفهان، در مراحل بعدی آثاری مانند مجموعه میدان نقش جهان را تهدید خواهد کرد.
سید احمد خاتون آبادی ، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، در تایید احتمال تخریب آثار تاریخی اصفهان به دلیل فرونشست خاک می گوید: اگر روند فعلی ادامه پیدا کند پیش بینی 20 سال برای تخریب آثار تاریخی اصفهان به دلیل فرونشست خاک، در میدان نقش جهان شده است. پرویز کردوانی، پدر علم کویر شناسی ایران در خصوص وضعیت اصفهان در فرونشست خاک می افزاید: به دلیل وجود شبکه فاضلاب در شهر اصفهان و وارد نشدن باقی مانده آب های جاری به آب های زیرزمینی، خطر فرونشست این شهر را هم تهدید می کند.
او می گوید: شهرهایی که دارای نیروگاه هستند و حلقه های چاه های روستایی آنها مانند اصفهان خشک شده است، بیش از سایر شهرها با تهدیدات ناشی از نشست خاک مواجه اند.
کردوانی معتقد است: باید برای جبران کمبود آب راه‌های دیگری مانند استفاده از ابزار آب تجاری، آب مجازی یعنی آب گرفته شده از رطوبت هوا، کاشت محصولاتی با کمترین آب و دارای بازار مناسب فروش، جایگزینی پساب با چاه‌های کشاورزی در دشت‌های ممنوعه و دیگر راهکارها مدنظر قرار گیرد.


منبع : مسجد نقش جهان|ملکیما

  • ۹۶/۰۵/۲۷
  • وب سایت ملکیما

مسجد شاه

میدان

میدان نقش جهان

نقش جهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی